پروتز چانه

پروتز چانه ,پروتز چانه و فک,پروتز چانه چیست,پروتز چانه نی نی سایت,پروتز چانه چگونه است,پروتز چانه با تزریق ژل,پروتز چانه ارزان,پروتز چانه و زاویه فک

پروتز چانه , پروتز چانه و فک , پروتز چانه چیست , پروتز چانه چگونه است

توضیحاتی در مورد پروتز چانه

هماهنگی اجزای صورت و تعادل بین این اجزا باعث زیبا بودن و جذاب تر شدن صورت می شود. وقتی از نیم رخ به چهرۀ یک فرد طبیعی نگاه می کنیم چانه مختصری عقب تر از لب پایینی قرار می گیرد. در بعضی از افراد چانه عقب تر از این حد است. اگر میزان عقب بودن زیاد باشد صورت فرد حالت brid face را پیدا می کند و شبیه چهرۀ پرندگان می شود. دراین افراد نیمه میانی صورت و بینی خیلی جلوتر از سایر اجزای صورت است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض انواع جراحی و پروتز چانه و فک با تزریق ژل چیست و چگونه است صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

اصلاح ظاهر چانه

برای افرادی که متقاضی افزایش اندازه و اصلاح ظاهر چانه خود هستند ، زاویه دار کردن صورت و چانه با تزریق ژل و چربی پیشنهاد می شود ، این روش جایگزین روش جراحی زیبایی چانه است و عوارض و خطرات آن را در پی ندارد . با بزرگ کردن چانه ، برای افرادی که چانه ی ضعیفی دارند ، با تزریق ژل و چربی به چانه و خط فک پایین حجم اضافه می شود ، به دنبال آن پوست زیر چانه کشیده شده و ظاهر خط گردن هم بهبود می یابد . عمل پروتز چانه بیشتر در مواردی صورت می گیرد که استخوان فک (مندیبل) به موازات افزایش سن افراد کوچک‌تر باشد. همچنین از تزریق ژل برای پروتز و برجسته سازی گونه نیز استفاده می شود . چانه یکی از اعضای صورت است که بر ظاهر و زیبایی سایر اعضای صورت و گردن تاثیر زیادی دارد ، از این رو متناسب بودن آن منجر به افزایش جذابیت و زیبایی می شود . با گذشت سن ، حجم چانه گرایش به کوچک شدن دارد و منجر به از بین رفتن توازن صورت می شود . امروزه پروتز چانه و برجسته کردن چانه با بازگرداندن حجم از دست رفته چانه ، منجر به جلو آمدن چانه و در نتیجه جوان تر شدن چهره کمک می کند ، برجسته کردن چانه یک عمل طبیعی است و ظاهر غیر طبیعی برای بیمار ایجاد نمی کند . البته متخصصی که عمل تزریق ژل به چانه یا عمل تزریق چربی به چانه را دارد ، باید هنر و تجربه کافی در این زمینه را داشته و همچنین درک مناسبی از آناتومی چانه و ویژگی ظاهری آن داشته باشد که در نتیجه با حفظ حالت طبیعی بافت های نرم و چارچوب اسکلتی زیر چانه ایجاد می شود . اگر شما چانه ی کوچکی دارید و فکر می‌کنید که به اندازه کافی جلو نیست و فک‌تان نیز عملکرد طبیعی دارد، می‌توانید متقاضی ایده‌آلی برای تزریق فیلر ، تزریق ژل و چربی در چانه محسوب شوید. برای انجام پروتز چانه شما باید از سلامت جسمانی برخوردار باشید ، و انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه ی پروتز داشته باشید . بیمارانی که به دنبال اجتناب از انجام عمل جراحی پروتز چانه یا استفاده از ایمپلنت هستند، اما می خواهند ظاهر خود را بهبود بخشند نیز کاندیدهای مناسب برای انتخاب این روش درمانی با توجه به هزینه پروتز چانه هستند. روش تزریق ژل و چربی به چانه یک روش کم تهاجمی به شمار می رود .

جلو آوردن چانه

برای جلو آوردن چانه روش های متفاوتی وجود دارد: الف) تزریق ژل ب) تزریق چربی ج) بریدن قسمتی از استخوان چانه و به جلو کشیدن آن د) گذاشتن پروتز

کاربرد پروتز چانه

• درمان افتادگی خط چانه : اضافه کردن حجم به خط چانه اگر شما علائم افتادگی پوست در اطراف گردن و خط چانه را مشاهده کردید ، می توانید با تقبل هزینه پروتز از پر کننده های ژل و چربی و چانه برای رفع مشکل چانه خود اقدام کنید . با این روش حجم از دست رفته در نواحی مشخص صورت و خط فک به حالت قبلی برمی گردد ، پوست این ناحیه بالا کشیده شده و ظاهر گردن بهبود پیدا می کند . • درمان چین و چروک چانه: پر کردن و حذف خطوط چین و چروک با تزریق ژل و چربی در چانه می توانید ، برای حل مشکل گودی یا ظاهر چین و چروک چانه اقدام کنید . در این حالت پر کننده های پوستی ناحیه های فرو رفته ، چین و چروک و افتاده را پر کرده و پوست چانه را هموار می کنند. • درمان عقب بودن چانه و خط فک ضعیف: بهبود خط فک اگر شما از عقب بودن چانه و ضعیف بودن چانه خود که باعث شده خط فک شما ناجور باشد ، ناراضی هستید ، می توانید از پروتز چانه با روش تزریق ژل و چربی برای رفع مشکل خود استفاده کنید . متخصصین ما در کلینیک لیزر مو با تزریق ژل یا چربی یا ترکیبی از هر دو با جلو آوردن چانه و ایجاد خط فک دلخواه ، زیبایی چانه و زیبایی چهره تان را به شما برگردانند .

پروتز چانه با روش تزریق ژل

پروتز چانه با روش تزریق ژل خیلی سریع و بدون درد می باشد . و بعد از ارزیابی چانه فرد توسط پزشک و تعیین ناحیه تزریق ، تزریق ژل در زمان خیلی کوتاهی انجام می شود . در پزوتز چانه با روش تزریق چربی ، از چربی بدن خود فرد استفاده می شود ، بدین صورت که مقداری چربی از قسمت های دیگر بدن فرد خارج شده و بعد از فرآوری با استفاده از سوزن های کوچک در چانه تزریق می شود . احساس درد و ناراحتی در تزریق چربی کم است و حدود ۳۰ دقیقه زمان برای تزریق چربی به چانه لازم است . چربی مورد نیاز برای تزریق در روش پروتز چانه با تزریق چربی از قسمت هایی از بدن فرد که چربی اضافه دارد ، چون باسن ، ران و شکم با روش لیبوساکشن استخراج شده و بعد از غنی سازی تزریق می شود . در این روش به دلیل اینکه از چربی بدن خود بیمار استفاده می شود ، امکان بروز واکنش های آلرژیکی وجود ندارد .

پروتز چانه و تزریق چربی

تزریق چربی نیز روش دیگری برای برجسته کردن چانه است. بدین منظور با بی حسی موضعی چربی از شکم یا ران خود فرد ساکشن می شود. پس از سانتریفیوژ کردن و تخلیص، این چربی در ناحیه چانه تزریق می شود. امتیاز این روش آن است که ماده ای که به چانه حجم می دهد از بدن خود فرد تهیه شده و جسم خارجی نیست. عیب اصلی تزریق چربی میزان جذب بالای آن است به طوریکه پس از 6 ماه میزان زیادی از چربی تزریق شده جذب می شود.

مراحل پروتز چانه

• مرحله ۱: ارزیابی ابتدا پزشک متخصص در مورد پروتز چانه با شما به گفتگو می پردازد ، و سپس با در نظر گرفتن خواسته ها و انتظارات شما و بررسی ظاهر صورت و نوع پوست شما یک طرحی را برای درمان انتخاب می کند . و نواحی خاص چانه و خط فک را که قرار است ، عمل تزریق در آنجا انجام شود را مشخص می کند . • مرحله ۲: تهیه یک طرح در این مرحله پزشک نقاط استراتژیک را که قرار است عمل تزریق انجام شود ، را به عنوان راهنما علامت گزاری می کند . • مرحله ۳: تمیز کردن ناحیه محل تزریق ژل و یا چربی باید تمیز باشد . برای تمیز کردن نواحی مورد نظر از مواد آنتی بیوتیک استفاده می شود و از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن پوست استفاده می شود . • مرحله ۴: تزریق تزریق ژل و چربی برای پروتز چانه و پروتز فک در هر محل چند ثانیه طول می کشد و در کل تنها در عرض چند دقیقه انجام می شود . • مرحله ۵: تمیز کردن و استفاده از یخ در مرحله آخر تمام علامت گزاری های روی چانه پاک می شود ، و برای کاهش درد ، ورم و احساس ناراحتی استفاده از کمپرس سرد پیشنهاد می شود . دقت کنید ، که به نواحی که درمان شده با دست یا چیز دیگر فشار وارد نکنید ، چون این کار منجر به جابه جایی ژل و چربی شده و اثرات نامطلوبی بر جای می گذارد .

ژنیو پلاستی چانه

ژنیو پلاستی یا بریدن و جلو آوردن قسمتی از استخوان چانه نیز روش دیگری برای تقویت چانه است. بدین منظور در داخل دهان حد فاصل لب و فک تحتانی برش می دهیم. نسج نرم را از روی استخوان بلند می نمائیم. قسمت پائینی چانه را بریده و به جلو کشیده و در جای مناسب با پیچ های مخصوص ثابت می کنیم. سپس محل برش داخل دهانی را با نخ بخیۀ قابل جذب می دوزیم. مزیت این روش آن است که از جسم خارجی برای تقویت چانه استفاده نمی شود و چانه را به اندازۀ دلخواه می توان جلو آورد. عیب این روش آن است که احتمال آسیب عصب حسی لب پائین در این حالت بیشتر از روش گذاشتن پروتز است.

دوره بهبودی پروتز چانه

دوره بهبودی پروتز چانه با روش تزریق ژل و چربی کوتاه مدت است . ممکن است ، بعد از عمل تزریق شاهد ورم جزئی ، مقداری کبودی و حساسیت باشید که این امر طبیعی و شایع بوده و بعد از گذشت چند روز کاملا برطرف می شود . بعد از عمل تزریق شما می توانید به فعالیت های روزمره خود بازگردید ، فقط روی چانه باید به طور مناسب پانسمان شود . روش جراحی چانه یکسری مشکلاتی را به همراه دارد ، ولی پروتز چانه با روش های تزریقی هیچ کدام از این مشکلات را ندارد . برخی از این مشکلات عبارتند از : دوره ریکاوری به مدت ۷ تا ۱۰ روز می باشد ، و در این مدت امکان کبودی ، درد و ورم وجود دارد و ممکن است ورم ایجاد شده به مدت چند ماه ماندگار باشد . اگر برای درمان در داخل دهان برش و شکاف ایجاد شود ، نیازمند مراقبت بعد از عمل است ، بیمار فقط باید از غذاهای نرم استفاده کند و از روش های مخصوصی که پزشک توصیه کرده از مسواک استفاده کند و مراقبت بیشتری داشته باشد .

پروتز چانه برای جلو آوردن آن

استفاده از پروتز برای تقویت چانه و جلو آوردن آن روش مناسبی است. جنس پروتزها و شکل و اندازه و ابعاد آنها متفاوت است و این امر دست جراح را در انتخاب شکل و نوع مناسب برای هر فرد متقاضی جلو آوردن چانه باز نگاه می دارد. به طور کلی پروتزها از ماده مخصوصی که شبیه پلاستیک فشرده است ساخته شده اند. جنس آنها به گونه ای است که برای بدن ضرری نداشته باشند. این پروتز ها دائمی هستند، جذب نمی شوند و با ضربه نمی شکنند. شکل بعضی از آنها به نحوی است که فقط چانه را جلو می آورد. بعضی دیگر آنوتومیکال هستند یعنی از آناتومی طبیعی چانه پیروی می کنند و نه تنها چانه را جلو می آورند که انحنای طبیعی چانه را نیز پوشش می دهند.

تناسب چانه

پروتز چانه می تواند تناسب چانه را افزایش دهد و توازن آن با سایر اجزای صورت را بهبود بخشد ، همچنین در برخی موارد کوچک کردن چانه به تناسب اجزای صورت کمک میکند . معمولاً داشتن چانه ضعیف باعث می شود گردن فرد چاق به نظر برسد. این شرایط می تواند باعث برجسته و بزرگ به نظر رسیدن یک بینی نرمال شود. به هر حال بزرگ کردن چانه از طریق انجام جراحی پروتز چانه می تواند توازن و هماهنگی لازم را بین اجزای صورت ایجاد کرده و ساختار کلی صورت بیمار را بهبود بخشد. که در ادامه به بحث عمل جراحی انواع پروتز چانه، عوارض پروتز چانه و هزینه پروتز چانه می‌پردازیم. ممکن است بزرگ و برجسته کردن چانه با انجام تزریق ژل و تزریق چربی در چانه نیز انجام شود که نسبت به جراحی پروتز چانه، کم تهاجمی تر است.

مزایای پروتز چانه

پروتز چانه به منظور زیبا کردن و جذاب کردن نیمرخ فرد به کار می رود . خط فک برخی از افراد به طور طبیعی پهن می باشد . این وضعیت که در اثر بزرگ شدن بیش از حد عضله‌ی ماستر به وجود می‌آید، در افرادی که براکسیزم داشته (به طور ناخودآگاه دندان قروچه می‌کنند) و یا زیاد آدامس می‌جوند ایجاد می‌شود . صورت زاویه‌دار و V مانند، به عنوان زیباترین حالت صورت در جهان شناخته شده است . زاویه‌ی ایده آل بین سطح قایم و خط فک برای زیبا به نظر رسیدن، بین ۴ تا ۹ درجه به سمت داخل می‌باشد . برخی مشکلات صورت مانند : فک مربعی (به دلیل بزرگ شدن بیش از حد عضله‌ی ماستر)، داشتن غبغب و یا رشد نکردن چانه حالت ایده آل صورت را خراب می کنند . از این رو برای حل این مشکلات عمل زاویه دار کردن فک می تواند کمک بسیار خوبی باشد . امروزه پروتز چانه و زاویه دار کردن فک از عمل های زایج زیبایی به شمار می روند .

زاویه دار کردن و پروتز چانه

زایه دار کردن چانه و یا پروتز چانه با تزریق ژل یا چربی ، می تواند نتایج شگفت انگیز برای بیمار به همراه داشته باشد ، و برای افرادی که به دنبال ایجاد برخی تغییرات در ظاهر چانه خود هستند ، راه حل مناسبی می باشد . حتی تزریق مقدار کمی ژل به چانه تغییرات شگرفی در چانه ایجاد می کند ، می تواند به بهتر شدن خط فک و در بسیاری از موارد ایجاد یک ظاهر مناسب تر برای گردن کمک کند. پروتز چانه و زاویه دار کردن چانه ، یک عملی است که در آن داشتن تجربه ، مهارت و هنر پزشک و استفاده از تکنیک های مناسب ، در تعیین نتیجه ی مطلوب بسیار تاثیر گذار می باشد ، از این رو پیشنهاد و توصیه ی ما به شما این است که برای انجام پروتز چانه حتما به کلینیک های معتبر زیبایی مراجعه کنید .

مطالب مرتبط :

مضرات و عوارض پروتز باسن طبیعی و دائم در ایران چیست

همه چیز درباره عوارض و عمر پروتز مو دائم مردانه و زنانه

آشنایی با انواع پروتز لب طبیعی در خانه با دارچین و لیوان

همه چیز درباره آشنایی با عوارض و انواع سایز پروتز سینه و شیردهی

معایب و مراحل پروتز دندان پایه ثابت و متحرک ارزان